CR porlasztó

Porlasztóhiba és a szennyezés

A hazai gyakorlatban a CR-dízelmotoroknál sajnos gyakori a motorindítást is meggátló porlasztóhiba, mely leggyakrabban a tüzelőanyag-szennyezettségre vezethető vissza. A szennyezés koptató, felületbehúzó, karcoló hatására nincs megfelelő nyomástartás a hidraulikus rendszerben, Így a porlasztó működésképtelen lesz. A CR-porlasztókban több szerkezeti elemnél is 2 μm az illesztés, például a Delphi „nyeles” tányérszelepcsapja és vezetőhüvelye között. A Bosch-rendszernél a golyósszelepre és ülékére lerakodó szennyeződés, illetve az ülés felületi sérülése okozza a belső tömítetlenséget. A gázolajszűrők, ha erre a feladatra szántak, általában 5, esetleg 3 μm szemcseméretet tudnak kiszűrni.

A megoldás vagy az, hogy még jobb szűrőket alkalmaznak, illetve az, hogy a gázolajban ne legyen ilyen méretű szemcse. A CR-porlasztó halála a bizonytalan forrásból származó, kannás, hordós gázolaj, a saját marmonkanna, és minden forrás, ami nem kuti tisztaságú. Vajon a kuti tisztaság valóban maradéktalanul „CR-tiszta”?

Bosch, Delphi porlasztók bevizsgálása, felújítása!

cr1
cr2
cr3